четвъртък, 10 януари 2013 г.

Терапевтичната игра










Играта е най-доброто и ефективно средство за намаляване на стреса при децата. За Фройд с нея те преодоляват преживени вече негативни ситуации и последствия, за Ериксон фантазията при играта се смесва с реалността и това е начин за по-плавното преодоляване на страховете. Спонселър приема, че играта е начинът детето да изучи света и взаимодействията в него, а Оремланд заключава, че играта провокира способностите на детето да се справя и да проявява активност в критични ситуации. Творческата игра е онази форма на детско забавление, при която целенасочено, със средствата на изкуството, и под ръководството на възрастен, детето бива провокирано да изнесе под формата на творба скрити, невидими болки, тревоги, страхове. В програма ARTON се разчита на умелото, деликтно, професионално провеждане на творческите ателиета от клиничен психолог и „водещ ателие творец”. Тук всяко занимание предлага на малкия пациент успокоение и нов опит, а същевременно носи и разрешаване на натрупани психо-емоционални блокажи и конфликти. Терапевтичната игра насърчава способността на децата да се адаптират и развиват по време на лечение. В творчеството децата изразяват мисли и чувства, анализират реалността, решават конфликти, придобиват майсторски умения. Играта тук учи детето да се самоизразява, учи детето и възрастният да общуват помежду си, учи всички участващи в процеса да се забавляват пълноценно и така да релаксират. 







Няма коментари:

Публикуване на коментар